2023-2024 н.р.
Методичні рекомендації для ЗДО на 2023-2024 н.р. -https://nus.org.ua/news/mon-oprylyudnylo-metodychni-rekomendatsiyi-dlya-sadochkiv-na-novyj-navchalnyj-rik/
https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/64e/462/3ba/64e4623bad9ac145595619.pdf
2022-2023 н.р.
- Методоб*єднання учителів початкових класів і вихователів дошкільного підрозділу- https://alla140169.blogspot.com/p/blog-page_66.html
- Пам*ятка для керівників ЗДО-https://docs.google.com/document/d/1AUnpCeGKHoE0Oai6LevmfSh8ZmpwSFwH/edit
- Методичні рекомендації про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році за цим посиланням-https://uied.org.ua/wp-content/uploads/2022/08/final.-shhodo-novogo-navchalnogo-roku-2022_2023_do-druku-1.pdf
- Перелік навчальної літератури-https://docs.google.com/spreadsheets/d/1-6Qn3PRPqSpDreBZkBFwaPO_ZVWwhAkO-FGGutGpmC8/edit#gid=1947501369
- Закон "Про охорону дитинства" за цим посиланням-https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2402-14#Text
- Санітарний регламент ЗДО за цим посиланням-https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0563-16#Text
- Закон України про дошкільну освіту-https://osvita.ua/legislation/law/2234/
- Питання організаційних аспектів діяльності ЗДО в умовах воєнного стану регулюються Законом України № 2136-IX від 15.03.2022 «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану»,а також зазначені в листах Міністерства освіти і науки України (далі – МОН) від 02.04.2022 №1/3845-22 «Про рекомендації для працівників ЗДО на період дії воєнного стану в Україні», від 17.03.2022 № 1/3475-22 «Про зарахування до ЗДО дітей із числа внутрішньо переміщених осіб», від 22.06.2022 № 1/6887-22 «Щодо збереження мережі закладів дошкільної освіти та захисту прав їх працівників». За цим посиланням-https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zarahuvannya-do-zakladiv-doshkilnoyi-osviti-ditej-iz-chisla-vnutrishno-peremishenih-osib
- Про зарахування до ЗДО дітей із числа внутрішньо переміщених осіб(лист ВІД 17 БЕРЕЗНЯ 2022 Р.№ 1/3475-22)-https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zarahuvannya-do-zakladiv-doshkilnoyi-osviti-ditej-iz-chisla-vnutrishno-peremishenih-osib
- Організовувати освітній процес у закладах дошкільної освіти у 2022/2023 н. р. слід відповідно до Базового компонента дошкільної освіти (2021) (далі – Стандарт)-https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2021/12.01/Pro_novu_redaktsiyu%20Bazovoho%20komponenta%20doshkilnoyi%20osvity.pdf
ЛИСТ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ВІД 16 БЕРЕЗНЯ 2021 Р. № 1/9-148 ЩОДО МЕТОДИЧНИХ РЕКОМЕНДАЦІЙ ДО ОНОВЛЕНОГО БАЗОВОГО КОМПОНЕНТА ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ -https://mon.gov.ua/ua/npa/shodo-metodichnih-rekomendacij-do-onovlenogo-bazovogo-komponenta-doshkilnoyi-osviti
наказ МОН від 27.05.2014 № 648 «Щодо припинення практики створення та вимагання від дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних та позашкільних навчальних закладів документації та звітності, не передбаченої законодавством України» -http://наказу МОН від 27.05.2014 № 648 «Щодо припинення практики створення та вимагання від дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних та позашкільних навчальних закладів документації та звітності, не передбаченої законодавством України»
«Інструктивно-методичні матеріали щодо порядку підготовки закладу освіти до нового навчального року та опалювального сезону з питань цивільного захисту, охорони праці та безпеки життєдіяльності»-https://mon.gov.ua/ua/news/osoblivosti-organizaciyi-202223-navchalnogo-roku
З метою створення безпечних умов перебування у закладах освіти всіх учасників освітнього процесу під час воєнного стану Державною службою України з надзвичайних ситуацій розроблено рекомендації щодо організації укриття в об’єктах фонду захисних споруд цивільного захисту закладів освіти (лист ДСНС України від 14.06.2022 № 03-1870/162-2 «Про організацію укриття працівників та дітей у закладах освіти»)-https://document.vobu.ua/doc/13513
Для педагогічних працівників, як і для батьків вихованців, надзвичайно важливо володіти елементарними навичками самодопомоги, психологічної допомоги дитині/дорослому у стані стресу. У цьому контексті радимо переглянути Цикл вебінарів за підтримки дитячого фонду ООН ЮНІСЕФ у співпраці з ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» Міністерства освіти і науки України та громадською організацією «ЛаСтрада-Україна»-https://vinps.vn.ua/?p=2901
безоплатний курс підвищення кваліфікації «Перша психологічна допомога учасникам освітнього процесу під час і після завершення воєнних дій»-https://mon.gov.ua/ua/news/ponad-600-tisyach-osvityan-opanovuvatimut-navichki-nadannya-pershoyi-psihologichnoyi-dopomogi
- Презентація на тему: "Методичні рекомендації з питань формування та функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти та самоцінювання у закладах дошкільної освіти" за цим посиланням-https://docs.google.com/presentation/d/1X6oVM1xDqie8PKI7Seyt7PEEqwI0loR_/edit?usp=sharing&ouid=101438051344098372257&rtpof=true&sd=true
- Рекомендовано використовувати у роботі матеріали, розміщенні на сайті МОН: - рубрику «Сучасне дошклілля під крилами захисту»; - платформу розвитку дошкільнят «НУМО»; - поради з надання першої психологічної допомоги людям, які пережили кризову подію; - поради від експертів ЮНІСЕФ «Як підтримати дітей у стресових ситуаціях»; 9 - інформаційний комікс для дітей «Поради від захисника України»; - хрестоматію для дітей дошкільного віку «Моя країна – Україна» з національно-патріотичного виховання
- Типове положення про атестацію педагогічних працівників, затверджене наказом Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010 № 930 (далі – Типове положення), передбачає можливість присвоєння кваліфікаційних категорій педагогічним працівникам, які не мають відповідної педагогічної освіти, але мають вищу педагогічну або іншу вищу освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста або магістра-https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1255-10#Text
2021-2022 н.р.
1.Базовий компонент дошкільної освіти(нова редакція)-
а/ https://drive.google.com/file/d/1x9xGYKKQuDaUxjvrb0tBDE9LSEmU4A1z/view?usp=sharing
б/ https://mon.gov.ua/ua/osvita/doshkilna-osvita/bazovij-komponent-doshkilnoyi-osviti-v-ukrayini
2.Реформа дошкільної освіти-https://mon.gov.ua/ua/tag/doshkilna-osvita
3.Нові норми та порядок організації харчування-https://mon.gov.ua/ua/osvita/doshkilna-osvita/novi-normi-ta-poryadok-organizaciyi-harchuvannya-ditej-v-zakladah-doshkilnoyi-osviti
4.Дистанційна освіта-https://mon.gov.ua/ua/osvita/doshkilna-osvita/distancijna-osvita
5.Запис до дитячого садочка-https://mon.gov.ua/ua/osvita/doshkilna-osvita/zapis-do-dityachogo-sadochka
6.Перелік ігрового та навчально-дидактичного обладнання-https://mon.gov.ua/ua/osvita/doshkilna-osvita/perelik-igrovogo-ta-navchalno-didaktichnogo-obladnannya
7.Наступність між дошкільною і початковою освітою-https://mon.gov.ua/ua/osvita/doshkilna-osvita/nastupnist-mizh-doshkilnoyu-ta-pochatkovoyu-osvitoyu
Педагогічна рада-25 жовтня 2021 року
Циклограма внутрішнього контролю-https://docs.google.com/document/d/1u6TkM9XhWiKG3Ci0wq7_bIHl1HbfpE7R/editusp=sharing&ouid=101438051344098372257&rtpof=true&sd=true
Педагогічна рада-19.10.2020р.
Тема: "Формування інноваційного освітнього середовища на основі педагогіки партнерства"-
1. ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ, ЩО ЗАБЕЗПЕЧУЮТЬ ЗДОБУТТЯ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ У 2019/2020 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ -https://mon.gov.ua/ua/npa/shodo-organizaciyi-diyalnosti-zakladiv-osviti-sho-zabezpechuyut-zdobuttya-doshkilnoyi-osviti-u-20192020-navchalnomu-roci
Методична робота в дошкільному підрозділі ґрунтується на сучасних досягненнях психолого-педагогічної науки з урахуванням професійної та особистої зрілості педагогів.
Методична робота спрямована на:
- вивчення та розвиток педагогічної компетентності кожного вихователя;
- стимулювання творчого потенціалу педагогів;
- підвищення педагогічної культури педагогів;
- вдосконалення педагогічної майстерності;
- розвиток спеціальних умінь та навичок;
- формування навичок самостійного аналізу власної педагогічної діяльності.
Мета методичної роботи: вивчення та розвиток педагогічної компетентності кожного вихователя; стимулювання творчого потенціалу водночас із формуванням навичок самостійного аналізу власної педагогічної діяльності
Напрямки методичної роботи:
•підвищення соціально – психологічної культури вихователів;
• вдосконалення педагогічної майстерності;
• сприяння в опануванні світовою та національною, мовою і побутовою культурою;
• розвиток спеціальних умінь та навичок
Принципи методичної роботи:
•педагогічна співпраця з вихователем;
• робота в режимі довіри, доброзичливості;
• творча атмосфера , стимулювання творчої активності;
• принцип допоміжно – регульованого контролю;
• надання вихователеві права вибору;
• системність методичних заходів;
•випереджувальний характер методичної роботи
Зміст методичної роботи реалізується через такі форми:
Колективні:
- інструктивно-методичні наради;
- педагогічні ради;
- педагогічні читання;
- теоретичні семінари;
- семінари-практикуми;
- колективні перегляди освітнього процесу
Групові:
- методичні об'єднання вихователів дошкільних груп;
- консультації
Індивідуальні:
-наставництво;
- самоосвіта;
- взаємовідвідування;
- робота над проблемними питаннями;
- атестація
Вся методична робота в дошкільному підрозділі підпорядкована плану роботи, який складається на основі аналізу за минулий навчальний рік, комплексного вивчення результатів, здобутків, педагогічних знахідок.Види і форми планування освітнього процесу в закладі обговорюються та схвалюються педрадою на початку навчального року. При плануванні роботи керуємося принципом актуальності, науковості, наступності, перспективності, системності, які забезпечують відповідність змісту планів, досягненням психолого-педагогічної науки та позитивного педагогічного досвіду, орієнтацію змісту плану на потреби сьогодення та забезпечення якості розвитку, вихованості та навченості дітей.
Велика увага приділяється спрямуванню зусиль педагогічного колективу на реалізацію сучасного особистісно-орієнтованого підходу до дітей, який передбачає формування у дитини здібностей і бажання усвідомлювати себе як особистість. Ці домінуючі ідеї обговорюються на педагогічних радах, педагогічних читаннях, під час індивідуальних і групових консультацій. На їх основі здійснюється корекція педагогічного стилю роботи вихователів.
Професійному зростанню педагогічних працівників закладу сприяють курси підвищення кваліфікації при КОІППО, відвідування районних семінарів, методоб’єднань,участь у роботі творчих груп, самоосвіта.
У дошкільному закладі створені умови для підвищення професійного рівня та формування компетентності педагогів. Вдало поєднанні колективні, групові та індивідуальні форми методичної роботи сприяють ефективному росту фахової майстерності педагогів.Найголовнішою формою роботи з педагогічними кадрами в нашому дошкільному закладі є педагогічна рада НВК, яка керується у своїй діяльності Законами України "Про освіту", "Про дошкільну освіту", "Положенням про навчальний заклад", Статутом навчального закладу. Засідання педагогічної ради НВК організовуються нетрадиційно, здебільшого це ділові ігри, тренінги, жваві диспути, анкетування, презентації проектів.
Важливою й найефективнішою формою методичної роботи з вихователями є проведення відкритих занять, які мають відповідати сучасним вимогам, бути інтегрованими з використанням інноваційних технологій. Працюючи над проблемою впровадження інноваційних технології в практику роботи з дітьми, педагоги проводять тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані заняття в залежності від розділу програми, обраного напрямку, що забезпечує належну продуктивність діяльності дітей.
Індивідуальні форми методичної роботи
Індивідуальні форми методичної роботи спрямовані на методичне самовдосконалення та формування індивідуальної, авторської, високоефективної системи педагогічної діяльності кожного вихователя дитячого садка. Такі форми організації методичної роботи дають змогу педагогові самостійно працювати над підвищенням свого фахового рівня та розробити власну програму самовдосконалення, яка враховуватиме його професійні потреби та інтереси. Для ефективної організації методичної роботи в закладі дошкільної освіти враховуйте рівень професійної підготовки педагогів. Важливою умовою успішної діяльності як вихователів, так і закладу загалом, є чітке, конкретне планування методичної роботи. Перед тим як розпочинати методичну роботу з педагогом, проведіть діагностування: опитування, анкетування чи індивідуальну бесіду. Це допоможе визначити, яка проблема йому цікава або в чому він зазнає труднощів. Лише після цього складіть план індивідуального професійного самовдосконалення. Під час індивідуальної методичної роботи допомагайте педагогам: підготуватися до участі в роботі методичних об’єднань, семінарів, конференцій, педагогічних читань розв’язувати проблеми, пов’язані з удосконаленням освітньої діяльності проводити експериментальні дослідження знаходити літературу з провідної теми самоосвіти. Індивідуальна методична робота буде ефективною лише в тому разі, якщо педагог добровільно прагнутиме самовдосконалення. Найпоширеніші індивідуальні форми методичної роботи: самоосвіта консультування вивчення перспективного педагогічного досвіду атестація курси підвищення кваліфікації. Самоосвіта - це найефективніша індивідуальна форма здобуття педагогами нових знань, умінь і навичок шляхом самостійних занять на робочому місці чи поза ним. Вихователь-методист дитячого садка слідкує за тим, щоб самоосвіта педагогів була цілеспрямованою та результативною. Тому ознайомлюйте вихователів із сучасними аспектами професійного розвитку, роз’яснюйте їм законодавчі тонкощі, підказуйте правильні методи, прийоми та шляхи саморозвитку. У процесі самоосвіти педагоги: опрацьовують в бібліотеках літературу, пов’язану з їх практичною діяльністю беруть участь у конференціях, тренінгах, науковопрактичних семінарах консультуються у досвідчених спеціалістів вивчають перспективний педагогічний досвід ведуть власну картотеку з обраної ними проблеми працюють з банком діагностичних і корекційнорозвивальних програм в районних методичних центрах тощо.