Методична робота

 

2023-2024 н.р.

Методичні рекомендації для ЗДО на 2023-2024 н.р. -https://nus.org.ua/news/mon-oprylyudnylo-metodychni-rekomendatsiyi-dlya-sadochkiv-na-novyj-navchalnyj-rik/

https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/64e/462/3ba/64e4623bad9ac145595619.pdf

   2022-2023   н.р.

 2021-2022   н.р.

1.Базовий компонент дошкільної освіти(нова редакція)-

а/  https://drive.google.com/file/d/1x9xGYKKQuDaUxjvrb0tBDE9LSEmU4A1z/view?usp=sharing

б/  https://mon.gov.ua/ua/osvita/doshkilna-osvita/bazovij-komponent-doshkilnoyi-osviti-v-ukrayini     

2.Реформа дошкільної освіти-https://mon.gov.ua/ua/tag/doshkilna-osvita 

3.Нові норми та порядок організації харчування-https://mon.gov.ua/ua/osvita/doshkilna-osvita/novi-normi-ta-poryadok-organizaciyi-harchuvannya-ditej-v-zakladah-doshkilnoyi-osviti 

4.Дистанційна освіта-https://mon.gov.ua/ua/osvita/doshkilna-osvita/distancijna-osvita   

5.Запис до дитячого садочка-https://mon.gov.ua/ua/osvita/doshkilna-osvita/zapis-do-dityachogo-sadochka    

6.Перелік ігрового та навчально-дидактичного обладнання-https://mon.gov.ua/ua/osvita/doshkilna-osvita/perelik-igrovogo-ta-navchalno-didaktichnogo-obladnannya

7.Наступність між дошкільною і початковою освітою-https://mon.gov.ua/ua/osvita/doshkilna-osvita/nastupnist-mizh-doshkilnoyu-ta-pochatkovoyu-osvitoyu                         

                                              Педагогічна рада-25 жовтня 2021 року

Порядок денний: 1.Про виконання рішень педагогічної ради від 31 серпня 2021 року(протокол №1- п.2) щодо підвищення якості освіти як фактор реалізації змін в освітній галузі. Обмін досвідом з питань використання найефективніших форм і методів роботи з метою підвищення якості освіти. 2.ПЕДРАДА-КОНСИЛІУМ на тему: А.«Про наступність дошкілля, початкової та основної школи. Стан. Проблеми. Перспективи (класно-узагальнюючий контроль освітнього процесу у 5 класі).Відповідальні - Чебановська В.М., Кириченко А.М., Хвиль Д.О. Б.Формування життєвих компетентностей особистості в умовах НУШ. Відповідальні – вчителі початкових класів.
Кириченко А.М.
1.Формування ключових компетентностей здобувачів освіти НУШ-https://docs.google.com/presentation/d/1uoNnclCteO9urA0J-PK6pYByEsGWV_8q/edit?usp=sharing&ouid=101438051344098372257&rtpof=true&sd=true
2.Формування життєвих компетентностей учнів початкових класів-https://docs.google.com/document/d/18Z5DD1dw2gS11q26UlJcVCR5bJ-1ovCn/edit?usp=sharing&ouid=101438051344098372257&rtpof=true&sd=true
3.Формування ключових компетентностей на уроках математики в умовах НУШ-https://docs.google.com/document/d/19MKS5uQmLiTsOOWCBH7-ieLdb3Sd57vl/edit?usp=sharing&ouid=101438051344098372257&rtpof=true&sd=true
4.Наступність у роботі дошкільної ланки в освіті та початкової-https://docs.google.com/document/d/1w1b0ESHc0g3-6MowPHCiIf9nxjlZwZcN/edit?usp=sharing&ouid=101438051344098372257&rtpof=true&sd=true

Циклограма внутрішнього контролю-https://docs.google.com/document/d/1u6TkM9XhWiKG3Ci0wq7_bIHl1HbfpE7R/editusp=sharing&ouid=101438051344098372257&rtpof=true&sd=true

Педагогічна рада-19.10.2020р.

Тема: "Формування інноваційного освітнього середовища на основі педагогіки партнерства"-

https://ru.padlet.com/budulatijludmila/gypu1oehjh2w?fbclid=IwAR2aoUu06QZXolPgb7aT3PDGMj6iufB2-H5rRyWkxn1BuU21nZ-1YqgXfGo

1. ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ, ЩО ЗАБЕЗПЕЧУЮТЬ ЗДОБУТТЯ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ У 2019/2020 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ -https://mon.gov.ua/ua/npa/shodo-organizaciyi-diyalnosti-zakladiv-osviti-sho-zabezpechuyut-zdobuttya-doshkilnoyi-osviti-u-20192020-navchalnomu-roci

 Методична робота в дошкільному підрозділі ґрунтується на  сучасних досягненнях психолого-педагогічної науки з урахуванням професійної та особистої зрілості педагогів.

 Методична робота  спрямована на:

- вивчення та розвиток педагогічної компетентності кожного вихователя;

- стимулювання творчого потенціалу педагогів; 
- підвищення педагогічної культури педагогів; 
- вдосконалення педагогічної майстерності; 
- розвиток спеціальних умінь та навичок;

- формування навичок самостійного аналізу власної педагогічної діяльності.

Мета методичної роботи: вивчення та розвиток педагогічної компетентності кожного вихователя; стимулювання творчого потенціалу водночас із формуванням навичок самостійного аналізу власної педагогічної діяльності
Напрямки методичної роботи:

•підвищення соціально – психологічної культури вихователів; 
• вдосконалення педагогічної майстерності; 
• сприяння в опануванні світовою та національною, мовою і побутовою            культурою; 
• розвиток спеціальних умінь та навичок 
Принципи методичної роботи:
•педагогічна співпраця з вихователем; 
• робота в режимі довіри, доброзичливості;
• творча атмосфера , стимулювання творчої активності; 
• принцип допоміжно – регульованого контролю; 
• надання вихователеві права вибору; 
• системність методичних заходів;  
•випереджувальний характер методичної роботи

Зміст методичної роботи реалізується через такі форми: 
Колективні:

- інструктивно-методичні наради;

- педагогічні ради;

- педагогічні читання;

- теоретичні семінари;

- семінари-практикуми;

- колективні перегляди освітнього процесу

Групові:

- методичні об'єднання вихователів дошкільних груп;

- консультації

Індивідуальні:

-наставництво;

- самоосвіта;

- взаємовідвідування;

- робота над проблемними питаннями;

- атестація

Зображення

Вся методична робота в дошкільному підрозділі  підпорядкована плану роботи, який складається на основі  аналізу за минулий навчальний  рік, комплексного вивчення результатів, здобутків, педагогічних знахідок.Види і форми планування освітнього процесу в закладі обговорюються та схвалюються педрадою на початку навчального року. При плануванні роботи  керуємося принципом актуальності, науковості, наступності, перспективності, системності, які забезпечують відповідність змісту планів, досягненням психолого-педагогічної науки та позитивного педагогічного досвіду, орієнтацію змісту плану на потреби сьогодення та забезпечення якості розвитку, вихованості та навченості дітей.

         Велика увага приділяється спрямуванню зусиль педагогічного колективу на реалізацію сучасного особистісно-орієнтованого підходу до дітей, який передбачає формування у дитини здібностей і бажання усвідомлювати себе як особистість. Ці домінуючі ідеї обговорюються на педагогічних радах, педагогічних читаннях, під час індивідуальних і групових консультацій. На їх основі здійснюється корекція педагогічного стилю роботи вихователів. 
         Професійному зростанню педагогічних працівників закладу сприяють курси підвищення кваліфікації при КОІППО, відвідування  районних семінарів, методоб’єднань,участь у роботі творчих груп, самоосвіта. 
         У дошкільному закладі створені умови для підвищення професійного рівня та формування компетентності педагогів. Вдало поєднанні колективні, групові та індивідуальні форми методичної роботи сприяють ефективному росту фахової майстерності педагогів.Найголовнішою формою роботи з педагогічними кадрами в нашому дошкільному закладі є педагогічна рада НВК, яка керується у своїй діяльності Законами України "Про освіту", "Про дошкільну освіту", "Положенням про  навчальний заклад", Статутом  навчального закладу. Засідання педагогічної ради НВК організовуються  нетрадиційно, здебільшого це ділові ігри, тренінги, жваві диспути, анкетування, презентації проектів.

Важливою й найефективнішою формою методичної роботи з вихователями є проведення відкритих занять, які мають відповідати сучасним вимогам, бути інтегрованими з використанням інноваційних технологій. Працюючи над проблемою впровадження інноваційних технології в практику роботи з дітьми, педагоги проводять тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані заняття в залежності від розділу програми, обраного напрямку, що забезпечує належну продуктивність діяльності дітей.

                                                  

       Індивідуальні форми методичної роботи

           Індивідуальні форми методичної роботи спрямовані на методичне самовдосконалення  та формування індивідуальної, авторської, високоефективної системи педагогічної діяльності кожного вихователя дитячого садка. Такі форми організації методичної роботи дають змогу педагогові самостійно працювати над підвищенням свого фахового рівня та  розробити власну програму самовдосконалення, яка враховуватиме його професійні потреби та інтереси. Для ефективної організації методичної роботи в закладі дошкільної освіти враховуйте рівень професійної підготовки педагогів. Важливою умовою успішної діяльності як вихователів, так і закладу загалом, є  чітке, конкретне планування методичної роботи. Перед тим як розпочинати методичну роботу з педагогом, проведіть діагностування: опитування, анкетування чи індивідуальну бесіду. Це допоможе визначити, яка проблема йому цікава або в чому він зазнає труднощів. Лише після цього складіть план індивідуального професійного самовдосконалення. Під час індивідуальної методичної роботи допомагайте педагогам: підготуватися до участі в роботі методичних об’єднань, семінарів, конференцій, педагогічних читань розв’язувати проблеми, пов’язані з удосконаленням освітньої діяльності проводити експериментальні дослідження знаходити літературу з провідної теми самоосвіти. Індивідуальна методична робота буде ефективною лише в тому разі, якщо педагог добровільно прагнутиме самовдосконалення. Найпоширеніші індивідуальні форми методичної роботи: самоосвіта консультування вивчення перспективного педагогічного досвіду атестація курси підвищення кваліфікації. Самоосвіта - це найефективніша індивідуальна форма здобуття педагогами нових знань, умінь і навичок шляхом самостійних занять на робочому місці чи поза ним. Вихователь-методист дитячого садка слідкує за тим, щоб самоосвіта педагогів була цілеспрямованою та результативною. Тому ознайомлюйте вихователів із сучасними аспектами професійного розвитку, роз’яснюйте їм законодавчі тонкощі, підказуйте правильні методи, прийоми та шляхи саморозвитку. У процесі самоосвіти педагоги: опрацьовують в бібліотеках літературу, пов’язану з їх практичною діяльністю беруть участь у конференціях, тренінгах, науково­практичних семінарах консультуються у досвідчених спеціалістів вивчають перспективний педагогічний досвід ведуть власну картотеку з обраної ними проблеми працюють з банком діагностичних і корекційно­розвивальних програм в районних методичних центрах тощо.

 

Коментарі:
Кириченко Алла Миколаївна
Кириченко Алла Миколаївна Заступник директора НВК у дошкільному підрозділі, учитель початкових класів
Методична робота в дошкільному підрозділі - це цілісна, заснована на досягненнях науки й педагогічного досвіду, на конкретному аналізі освітнього процесу система взаємозалежних дій і заходів, спрямованих на всебічне підвищення кваліфікації й професійної майстерності кожного вихователя (включаючи заходи щодо керування професійною самоосвітою, самовихованням, самовдосконаленням педагогів), на розвиток і підвищення творчого потенціалу педагогічного колективу в цілому, а в остаточному результаті на вдосконалювання освітнього процесу, досягнень оптимального рівня виховання й розвитку конкретних дітей.
17 лютого 2020 о 21:55 | видалити
Кириченко Алла Миколаївна
Кириченко Алла Миколаївна Заступник директора НВК у дошкільному підрозділі, учитель початкових класів
Створюючи атмосферу творчості в педагогічному колективі, необхідно забезпечити сприятливі умови, за яких у кожному педа­гогові бачать особистість, поважають його вибір, спонукають аргу­ментувати, пропонувати, аналізувати, надають можливість стати архітекторами власного професійного життя. За словами Г. Товсто­ногова, «… необхідно створювати найбільш сприятливі умови, щоб частіше прокидалось натхнення». Тож завдання вихователя-мето­диста і завідувача — допомогти кожному педагогові знайти в собі сили і нереалізовані можливості для підвищення своєї професійної майстерності. Позитивні зміни в системі дошкільної освіти, підвищення квалі­фікації і перепідготовки педагогічних кадрів стають одним із голо­вних завдань з модернізації системи освіти. Система методичної роботи спрямована на ство­рення професійно-особистісної зони успіху кожного педагога, підви­щення рівня мотивації до саморозвитку і творчості за використання таких факторів: облік результатів діагностики професійних та індивідуально-психологічних особливостей педагогів; індивідуалізація стосунків із колегами; диференціація взаємодії різних груп педагогічного колективу; орієнтування на позитивні можливості особистості педагога; особистий приклад керівника. Сьогодні пропоновано багато різноманітних форм роботи з пе­дагогічними кадрами в дошкільному навчальному закладі. Серед них ми виділяємо як традиційні, так і новітні. З традиційних ви­користовуємо: тренінги, семінари-практикуми, педагогічні гос­тинні, КВК, педагогічний ринг, круглі столи, педагогічні ситуації. З новітніх — ділову гру, союз однодумців, майстер-клас, коучинг-сесію, квік-налаштування, кейс-метод, виставки-ярмарки, творчі години. Інтерактивні форми роботи з педагогами є найбільш ефективною формою в процесі підготовки до педагогічної ради та до розробки но­вих технологій у навчанні і вихованні дошкільників. Основним на­прямком інтерактивних форм є активізація педагогів, розвиток їх креативного мислення, нестандартний вихід із проблемних ситуацій. Щорічно, плануючи методичну роботу з педагогами свого закла­ду, вихователь-методист використовує такі відомі форми роботи, які широко впроваджуються в практику ДНЗ: Групові (педагогічні ради, семінари, практикуми, методичні об’єднання, творчі групи, робота за єдиними методичними тема­ми, ділові ігри та ін.) та індивідуальні (самоосвіта, індивідуаль­ні консультації, співбесіди, наставництво тощо). Відкритий показ. Заняття з подальшим обговоренням побаче­ного як форма навчання педагогів і розповсюдження передового досвіду. Семінар-практикум, методичне об’єднання. Проводяться для більш глибокого і систематичного вивчення проблем педагогіки, психології, методики. Теоретичний матеріал підкріплюється прикладами з практики, показом окремих прийомів і способів роботи. У ході семінару, методичного об’єднання вдосконалю­ється професійна майстерність педагогів, у певному виді діяль­ності, розвивається творчість і фантазія. До річного плану роботи дитячого закладу обов’язково вносять семінари, методичні об’єднання, семінари-практикуми, які зали­шаються найбільш ефективною формою підвищення кваліфікації вихователів. На початку навчального року керівник складає деталь­ний план семінару, методичного об’єднання, який може складатися з одного або декількох занять. На першому занятті можна запро­понувати доповнити цей план конкретними запитаннями, на які вихователі хотіли б дістати відповідь. Семінар може бути постійно дієвим і тимчасовим (наприклад: протягом навчального року орга­нізується вивчення нової програми або технології). Керівником семінару може бути завідувач, методист або запро­шені спеціалісти. У його проведенні беруть участь вихователі та інші працівники дитячого закладу. Семінар може складатись із декількох занять, на яких поєднується обговорення питань теорії, проблем практики, ознайомлення з новелами літератури і передо­вим досвідом. Семінар-практикум відрізняється передбачає виконання практич­них завдань, спостереження за роботою колег із подальшим обгово­ренням. Наприклад, на занятті з ікебани педагоги під керівництвом спеціаліста вчаться мистецтва складати букети. Це вміння надалі застосовується в прикрашанні групової кімнати і в роботі з дітьми. У ході семінару-практикуму передбачається можливість обго­ворення різноманітних точок зору, дискусії, створення проблемних ситуацій, які дозволяють наприкінці роботи виробити єдину пози­цію щодо розглянутого питання. Важливо, щоб підсумки семінару були оформлені під наглядом керівника. Дедалі частіше порушується питання про потребу освіти бать­ків, особливо молодих мам, щодо методів особистісно орієнтованого спілкування з малюком, тому організація семінару-практикуму для батьків є важливою формою роботи. До його проведення залучаються різні спеціалісти. Можна влаштувати вечір ігор дітей і дорослих, а ке­рівник семінару буде уважним спостерігачем і порадником. Про свої спостереження він розкаже батькам на наступному занятті і надасть конкретні рекомендації, поради щодо методів індивідуального спіл­кування з дитиною. Така робота буде корисною і для батьків, і для ді­тей, і для дошкільного закладу, авторитет якого зросте в очах батьків. Важливе питання — місце проведення семінару. Це може бути методичний кабінет, групова кімната, музей, виставкова зала тощо залежно від тих завдань, які мають розв’язувати учасники семінару. Якщо семінар розрахований на декілька занять, необхідно під­готувати пам’ятку його учасникам. У ній слід зазначити тему, місце і порядок проведення кожного заняття, перелік питань, список літе­ратури, з якою корисно ознайомитись. Важливо продумати способи залучення до обговорення теми всіх учасників семінару. Для цього використовують перфокарти, розглядають протилежні точки зору, опрацьовують нормативні документи, застосовують методи ігрового моделювання тощо. За підсумками семінару можна оформити ви­ставку робіт педагогів. Дискусія. Розглядання, дослідження, обговорення проблемного питання. Кожен має висловити свою думку, вчитися відстоюва­ти її, довести свою точку зору. Творчі групи. Виникли в результаті пошуку нових, більш ефек­тивних форм методичної роботи. Створюються добровільно, коли необхідно вивчити передовий досвід, нову методику або розробити перспективну ідею. Об’єднуються декілька педаго­гів з урахуванням психологічної сумісності, творчих інтересів. У групі можуть бути один або два лідери, які беруть на себе розв’язання організаційних питань. Кожен член групи самостійно вивчає закріплене за ним пи­тання, готує коротку інформацію. Потім усі обмінюються думками, дискутують, пропонують варіанти, впроваджують у практику своєї роботи. Організують взаємовідвідування за­нять, обговорення найкращих прийомів і методів. За потреби здійснюють спільне вивчення додаткової літератури. Головну увагу приділяють пошуковій, дослідницькій діяльності. Спіль­не творче опанування нового відбувається в три-чотири рази швидше, ніж іншими засобами. «Круглий стіл». Під час обговорення будь-яких питань вихо­вання і навчання дошкільників розміщення учасників по колу дозволяє поставити всіх у рівне становище, забезпечити взаємо­дію. Організатор «круглого столу» продумує питання до обгово­рення. «Брифінг». Це зустріч, на якій коротко викладається позиція щодо одного з нагальних питань. Її може проводити керівник або спеціаліст, який заздалегідь готується до відповіді на за­питання з означеної теми і дозволяє максимально активізувати вихователів. Утворюється дві команди: одна ставить запитання, друга відповідає. Організатор ставить запитання, педагоги від­повідають. «Художня скринька». Скринька, залежно від педагогічних за­вдань, може містити репродукції творів зображувального мис­тецтва, фотографії, малюнки предметів, тварин, явищ приро­ди, схеми, знаки (будь-яку необхідну інформацію). Ефективний спосіб привернення уваги дітей. Матеріали скриньки можуть бути основою виставки. «Творча вітальня». Форма організації взаємодії педагогів від­повідно до їхніх інтересів і вподобань. Створює атмосферу віль­ного, невимушеного спілкування. Огляд-конкурс. Спосіб перевірки професійних знань, умінь, на­вичок, педагогічної ерудиції. Демонстрування та оцінювання творчих досягнень педагогів. Передбачає можливість оцінювати результати шляхом порівняння своїх здібностей зі здібностями інших. Тематичні виставки. Презентація наочних матеріалів: ма­люнків, виробів, літератури, посібників сприяє збагаченню знань, є змістовною формою обміну досвідом педагогів. «Музичний салон». Одна з форм естетичного розвитку, духовно­го спілкування педагогів, дітей і батьків, збереження найкра­щих народних традицій, звичаїв. Прийом формування сприят­ливого мікроклімату в колективі.

Немає коментарів:

Дописати коментар