Моніторинг якості освіти

 

2023-2024 н.р.

1.  ПОЛОЖЕННЯ про внутрішню систему  забезпечення якості освіти у дошкільному підрозділі  Грузьківської гімназії - https://drive.google.com/file/d/1zXN4yl73IjAlW3jEbvUnDFobTN2MB4Lm/view?usp=sharing

2.Алгоритм проведення моніторингу- Алгоритм за цим посиланням

3.Презентація на тему: "Методичні рекомендації з питань формування та функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти та самоцінювання  у закладах дошкільної освіти" за цим посиланням-

https://docs.google.com/presentation/d/1X6oVM1xDqie8PKI7Seyt7PEEqwI0loR_/edit?usp=sharing&ouid=101438051344098372257&rtpof=true&sd=true

4.Ключові показники якості дошкільної освіти-https://mon.gov.ua/storage/app/media/doshkilna/2021/01/25/Klyuchovi%20pokaznyky%20yakosti%20doshkilnoyi%20osvity.pdf

5. Методичний порадник- http://veselka.oits.pro/wp-content/uploads/2018/06/Monitoryng-dynamiky-dosyagnen-ditej-doshkilnogo-viku.pdf

6. Про затвердження Порядку проведення моніторингу якості освіти-наказ-16.01.2020  № 54 Зареєстровано в Міністерствіюстиції України10 лютого 2020 р.за № 154/34437-за посиланням-

  https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0154-20#Text

Проведення моніторингу основних компетенцій дітей дошкільного віку

Пріоритетним напрямом діяльності дошкільних навчальних закладів є спрямування освітнього процесу на реалізацію Базового компонента дошкільної освіти та чинних освітніх програм. У сучасному дошкільному навчальному закладі актуальними є питання, пов'язані з організацією системи моніторингу якості дошкільної освіти, зокрема - розвитку життєвої компетентності дошкільників.

МОНІТОРИНГ– ЦЕ КОМПЛЕКС ЗАХОДІВ ЗІ СПОСТЕРЕЖЕННЯ, ЯКІ ЗАБЕЗПЕЧУЮТЬ СИСТЕМНИЙ ДОВГОТРИВАЛИЙ КОНТРОЛЬ ЗА СТАНОМ ТА ТЕНДЕНЦІЯМИ РОЗВИТКУ КОЖНОЇ ДИТИНИ.

Він є необхідною складовою освітньої діяльності педагога. Завдяки моніторингу педагог може з’ясувати, чи у правильному напрямі він здійснює освітній процес, і вчасно внести потрібні корективи.

Головною метою моніторингу є вивчення стану реалізації завдань Базового компонента дошкільної освіти, стану організації освітнього процесу в ДНЗ, отримати оперативну інформацію про реальний стан та тенденції змін об'єкта діагностування для корекції педагогічного процесу.

ЗАВДАННЯ МОНІТОРИНГОВОГО ДОСЛІДЖЕННЯ:

1. Виявити якість практичної реалізації завдань Базового компонента дошкільної освіти та отримати об’єктивну інформацію.

2. Дослідити рівень засвоєння програмового матеріалу дошкільниками відповідно до Базового компонента дошкільної освіти та освітньої програми ЗДО.

3. Провести порівняльний аналіз відповідності фактичних результатів освітньої діяльності прикінцевій меті – вимогам Державних стандартів дошкільної освіти.

4. Визначити чинники, які сприяють покращенню виконання освітньої програми в ЗДО.

5. Надати рекомендації педагогам і батькам дошкільників стосовно визначення шляхів покращення якості дошкільної освіти, спираючись на результати моніторингу.

ЗАГАЛЬНИМИ ОЗНАКАМИ МОНІТОРИНГУ Є:

1. Наявність завдань педагогічного оцінювання стану об'єкта діагностики.

2. Системність і повторюваність моніторингу як виду педагогічної діяльності, що здійснюють у типових ситуаціях на певних етапах освітнього процесу.

3. Використання методик спеціально адаптованих до конкретних ситуацій і умов.

Суб’єктами освітнього процесу є діти.

Об’єктами моніторингу є:

· інформація про учасників освітнього процесу;

· навчально-методичне, матеріально-технічне, нормативно-правове забезпечення освітнього процесу;

· результати освітнього процесу ( навчально-пізнавальної, творчої, ігрової діяльності, тощо)

Основним документом, який регламентує проведення моніторингу в дошкільній галузі є наказ Міністерства освіти і науки України від 11.04.2008 р. № 309 «Про проведення моніторингу стану дошкільної освіти».

Нормативно – правові документи:

1. Закон України «Про дошкільну освіту».

2. Указ Президента України від 04.7.2005р. № 1013 «Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти і Україні».

3. Указ Президента України від 20.03.2008 № 244 «Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти в Україні».

4. Постанова Кабінету Міністрів від 14.12.2-11 № 1283 «Про затвердження порядку проведення моніторингу якості освіти».

5. Наказ МОН України від 03.11.2014 № 1255 «Про утворення робочої групи з розроблення критеріїв визначення рівня розвитку дитини за Базовим компонентом дошкільної освіти та інструментарію їх практичного застосування.

6. Наказ МОН України від 17.06.2013 №772 «Про затвердження орієнтовних критеріїв оцінювання діяльності дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладів».

7. Додаток 1 до наказу МОН №772 від 17.06.2013 «Орієнтовні критерії оцінювання діяльності дошкільних навчальних закладів».

Показники  компетенцій 

 2020/2021 навчальний рік

             Освітня робота з дітьми в дошкільному підрозділі здійснюється відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти України та програми розвитку дитини дошкільного віку «Дитина».

Для ефективного всебічного вивчення розвитку компетенції кожної дитини  було проведено педагогічне обстеження, яке дозволило прослідкувати зміни, що відбуваються у навчанні, вихованні та розвитку вихованців .

З метою проведення цілеспрямованого  і повного педагогічного спостереження рівня компетенцій відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти, вихователі оцінювали досягнення дітей кожної різновікової групи за показниками (критеріями) всіх семи освітніх ліній («Особистість дитини», «Дитина в соціумі», «Дитина у світі природи», «Дитина у світі культури», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»,«Гра дитини», «Мовлення дитини») .Позитивні результати рівня показників компетентності  знаходяться в діапазоні від 44 % до 88 %. (Результати представлені в таблиці)

Показники рівня розвитку компетенцій дітей відповідно вимог Базового компонента дошкільної освіти 2020/2021 навчальний рік

Освітні лінії

Термін обстеження

Молодша різновікова

група

Старша різновікова група

Середнє знач.

Особистість дитини

Вересень

44%

69%

57

Січень

67%

75%

71

Дитина в соціумі

Вересень

38%

69%

54

Січень

65%

76%

71

Дитина в природному довкіллі

Вересень

48%

70%

59

Січень

73%

86%

80

Дитина в світі культури

Вересень

41%

65%

53

Січень

65%

76%

71

Гра дитини

Вересень

58%

73%

66

Січень

71%

79%

75

Дитина в сенсорно-пізнав просторі

Вересень

54%

69%

62

Січень

63%

88%

76

Мовлення дитини

Вересень

44%

63%

54

Січень

68%

70%

69

Параметри оцінки якості освітнього процесу ( в %):

-  нижче 50% - низький рівень освітнього процесу не відповідає нормі;

-  50-75% - середній рівень освітнього процесу;

-  75-85%  - достатній  рівень освітнього процесу;

-  85-100% - високий рівень освітнього процесу.

Упровадження моніторингових досліджень у діяльності ЗДО дає можливість:

  1. Результативно організовувати та здійснювати освітній процес;
  2. Стимулювати особистісний розвиток дітей та творче зростання педагогів;
  3. Ефективно розподіляти ресурси закладу.

   Оцінювання результатів навчально виховного     процесу у   дошкільному закладі здійснюється тричі на рік  

         за двома напрямками:

    виконання вимог державних програм   та Базового компоненту дошкільної освіти, готовність дітей

старшої групи до навчання в школі.

Немає коментарів:

Дописати коментар