Інформація для батьків садочка

 

Батькам про ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ДОШКІЛЬНЯТ


Рекомендації  батькам з питання безпеки життєдіяльності дітей  під час карантину-https://drive.google.com/file/d/1DNkQMW5cez7QIoDz2J-abzCuU9HvJZgY/view?usp=sharing

Як організувати дозвілля дитини  під час карантину.

(консультація для батьків)

Зараз  у  нас  триває  карантин. Зачинені всі освітні  заклади і, як  наслідок, батьки вимушені  теж  залишатися вдома. Як же  батькам  організувати  день, щоб діти мали можливість і  розважатися , і розвиватися? Дитині дошкільного  віку, на відміну  від школяра, потрібно допомогти організувати власну діяльність.

     Насамперед дорослі мають  організувати свій день так, щоб якнайменше  змінити  розпорядок  дня  дитини від  розпорядку дня в  дитячому закладі. Адже  карантин закінчиться, і  діти  повернуться до  звичного розміреного  життя  садочка. І краще, щоб  малюку не прийшлося  заново  до нього привчатися. Батькам потрібно розуміти, що  змінилося тільки  місце перебування  більшої  частини  дня дитини, а її діяльність  повинна  і надалі бути  такою, як і була( по можливості) , або трішки  змінена. Психологи  радять   написати на аркуші паперу або на стікерах докладний розпорядок дня і повісити його так, щоб дитина постійно його бачила. Важливо, щоб у неї були чіткі очікування з приводу того, що буде відбуватися протягом дня - коли буде час для ігор, читання і відпочинку.

День повинен починатися  з  гігієнічних  процедур,  ранкової  гімнастики,  сніданку. Протягом  дня  батьки( або інші  дорослі, які  будуть знаходитися з  дитиною  вдома) повинні  організувати  навчальну,  ігрову, самостійну  діяльність  дитини. Якщо це  дитина старшого  дошкільного  віку,  то  вона  більш  самостійна і  тому  контролювати  самостійну  діяльність  не обов’язково, а  з малюкам  молодшого  дошкільного  віку  потрібна  допомога. Навчальну  діяльність  можна організувати як до обіду,  так  і  після  денного  сну (денний  сон  теж  бажано  не  відміняти).  Програму,  за  якою  працюють в  дитячому  садочку  можна  знайти  на  сайті МОН  або  проконсультуватися   з  вихователями, в  програмі  чітко  вказані   вікові  особливості  відповідного   віку  та   знання   з  кожної  освітньої  лінії,  які  повинна   отримати  дитина,  відповідно  до  вікової категорії.   Цим  самим  батьки  можуть зорієнтуватися на  те,  що  вже  знає  їхня  дитина  і  чому  її  ще  потрібно  навчити. Так,  це   може  бути  складно, бо  існують  різні  форми  та    методи  роботи  з  дошкільнятами. Але  не  обов’язково  в  домашніх  умовах  дотримуватися  всього  цього.  Головне  - в  доступній  для  дитини  формі  пояснити  матеріал,  дати  змогу  закріпити  в  практичних  вправах (якщо  це  необхідно), бажано  використовувати  наочний  матеріал,  щоб  дитина  краще  змогла  зрозуміти  те,  що  їй  пояснюють.   На  практиці  в  садочках  використовують  дидактичний  матеріал,  роздатковий,  відео  та  аудіо записи. В  наш  час інформаційних  технологій  зробити  це  нескладно.  З  підручного  матеріалу  можна  виготовити   наочність (  матеріал  для  лічби, геометричні  фігури, цифри, літери  тощо).

Яку діяльність запропонувати дошкільнику протягом дня.

Ігрова

Гра завжди  зацікавлює  дитину.  Ігрова діяльність сприяє  розвитку в дитини навичок,   умінь, необхідних для самообслуговування й надання допомоги дорослим.  У  сюжетно-рольових іграх дитина   відтворює  та   моделює   прибирання, прання, одягання, прийому їжі, одягання й роздягання  на  прикладі  ляльки  чи  іншої  іграшки.

Трудова

У  малят є бажання самостійно виконувати деякі трудові  доручення  — мити посуд, накривати на стіл, підмітати. Тому  дитині   слід давати посильні трудові доручення.

Художньо-продуктивна

 Малювання,  ліплення,  аплікація,  конструювання -  це  те,  що ,  напевно, подобається  робити  дитини  найбільше.  У  цих  видах художньо-продуктивної діяльності  малюк  має  змогу  втілити  свої  задуми  та реалізувати  творчі  здібності, незалежно  від  дорослого.

  Важливо ще  й  те,  що  батьки  повинні  контролювати    перебування  дитини  перед  комп’ютером  чи  планшетом.  Потрібно   організувати  перебування  на  свіжому  повітрі.

  Дитині   корисно  буде  послухати  казку,  оповідання,  вивчити  вірш,  переказати  прочитаний  твір.  Це  можна  зробити  за  допомогою  запитань,  малюнків. Цікава  форма  роботи – складання  казки,  можливо  її  героями  будуть  нереальні  фантастичні  створіння  і  нехай  дитина  дає  волю  своїм  фантазіям,  а  дорослий  занотовує  казку  і  складає  в  скарбничку ( можливо  це  не  останній  карантин  вашої  дитини  і  таких  творів  буде  ще  багато).

  Зараз  є   багато  цікавих  настільних  ігор,  які   розвивають  логічне  мислення, пам’ять,увагу – і  це  теж  буде  цікавим  заняттям  для  дітей.

  Ще  одним   цікавим  заняттям  для  дитини  буде  дослідницька  діяльність. Можна з  дитиною  провести  досліди,  ознайомитися  з властивостями   деяких  матеріалів.

  Можна  організувати  тематичні  домашні  вечірки  або  недільники (запросити двоє – троє  друзів), підготувати  сценарій, костюми, декорації, конкурси, призи.

Деякий  час можна приділити перегляду  мультфільмів та  розвиваючих і  пізнавальних відео на YouTube  каналі.

Не  ізолюйте  дитину  від суспільства.Підтримуйте  контакт з  друзями  та  близькими. Дитина    може  спілкуватися з друзями   та  близькими , яких ви не можете відвідати особисто, використовуйте  відеочати.

Перелік  дитячих  сайтів на  допомогу  батькам: 

https://sashkaua.ucoz.ua/ «Вірші», «Казки» та «Оповідання» ви маєте можливість
почитати вірші, казки та оповідання для дітей різних авторів.
http://posnayko.com.ua/ Журнал "Пізнайко": вірші, казки, творчість.
https://www.solnet.ee/ Розвиваючі, навчальні ігри для самих маленьких та ще багато
цікавого і для батьків.
http://edugames.rozumniki.ua/ навчальні програми для дошкільнят та дітей молодшого
шкільного віку з інтерактивними вправами, веселими анімованими персонажами,
яскравими сюжетами та звуковим супроводом
https://childdevelop.com.ua/ завдання на логічне мислення, підготовка руки до письма
тощо
http://detsky-mir.com/ завдання для дітей різного віку, аудио книги, підготовка до
школи, творчість

   Виховання дитини необхідно починати з першого дня появи її у сім'ї. При цьому молодим батькам важливо знати, що ранній вік (перші 3 роки) має особливе значення у становленні майбутньої людини. У цей період закладаються основи здоров'я (фізичного і нервово психічного розвитку), поведінки, звичок, характеру, інтелекту, формується особистість. Педіатри і педагоги виділяють перший рік життя дитини, називаючи його "стартовим майданчиком" до розвитку всіх її здібностей. Процес виховання — велике мистецтво і щоб ним оволодіти, необхідно насамперед виконувати три умови: добре знати, розуміти і любити дитину.

Основні правила виховання дітей раннього віку

         З першого дня спілкування з дитиною сприймайте її такою, якою вона є, радійте її присутності, любіть її. Будьте з нею ласкавими, ніжними, послідовними і терплячими.

          Для її розвитку приділяйте, при можливості, максимум вільного часу, більше розмовляйте і спілкуйтеся з нею. Разом з тим привчайте дитину до самостійності, не пригнічуйте її ініціативу. Залишаючи дитину під непомітним наглядом, давайте їй волю. Батьки повинні знати, що у процесі самостійних ігор малюк набуває певного досвіду. Приходьте на допомогу йому тільки тоді, коли він покличе вас.

Надавайте можливість більше рухатися. Пам'ятайте, що у перші місяці життя активні рухи малюка сприяють розвитку мови, а надалі — її повноцінному гармонійному вдосконаленню.

Будьте справедливі до вашої дитини, не піддавайте її незаслуженому покаранню, ніколи не картайте і не принижуйте у присутності сторонніх. Якщо вона завинила, то накажіть її, відмовивши їй у чомусь, але при цьому не принижуйте, не кричіть і не бийте — це тільки настроїть її проти вас.

Будьте прикладом для своєї дитини! Прищеплюйте їй особистим прикладом повагу до батьків і старших. У вашій сім'ї повинні бути щирі й приязні стосунки, повага і любов до людей похилого віку.

Виховуйте дитину на кращих традиціях сім'ї. Пам'ятайте, що порушення гармонії у сім'ї насамперед позначиться на характері й поведінці вашої дитини. Навчіть її бути доброю з раннього віку, прищеплюйте їй почуття милосердя і жалю до хворих і престарілих.

Прищеплюйте дитині правила ввічливості (вітатися, дякувати), а також дружні взаємостосунки між дітьми.

 Коли малюк підросте (після 1,5—2 років), залучайте його до роботи по дому, не забувайте при цьому похвалити за роботу.

Привчайте малюка з перших років життя до охайності. Прищеплюйте навички до неї за допомогою дотримання правил особистої гігієни з перших місяців життя. Надалі привчайте дитину самостійно вмиватися, чистити зуби і тримати у порядку одяг, постіль та іграшки.

        Надавайте можливість малюку більше займатися іграшками. Батьки повинні знати, що іграшки й ігри для дитини перших 3 років — серйозне заняття, а не просто втіха. На першому році життя вони ще нескладні — це перекладання брязкальця з однієї руки в іншу, повзання у манежі або по килиму за іграшками, надягання кілець на стрижень піраміди. Після року ігри ускладнюються, а уява удосконалюється. Дитина будує з кубиків будинок або гараж, машину, поїзд, імітуючи при цьому гудок поїзда, сигнал машини. У своїх іграх малюк пізнає навколишній світ і намагається відтворити побачене.

 

Пробудіть у малюка з перших років життя інтерес до знань, читання і книг.

        З перших місяців життя прищеплюйте почуття прекрасного — охайний одяг, красива обстановка побуту, любов до природи і мистецтва, різних видів спорту. З раннього віку співайте своєму малюку мелодійні пісні, після року — читайте дитячі вірші, казки, разом з ним малюйте, ліпіть з глини і пластиліну. Коли дитина почне добре ходити, вчіть її танцювати, частіше виходьте з нею у парк, ліс, на луку, показуйте їй птахів, тварин, квіти, дерева.

         Найважливішим засобом розвитку особистості є природа, художнє слово, музика і малювання. Тому, що все найкраще у дитині розкривається при спілкуванні з прекрасним — мистецтвом, музикою і природою.

Якщо дитина не хоче лягати спати….

               Спочатку проаналізуйте режим для малюка: коли він прокидається з ранку, чи спить удень, чи грає в рухливі ігри перед сном, чи багато часу проводить перед телевізором.
Якщо дитина довго спить зранку, то, найімовірніше, їй буде складно засинати в вечері. Рухливі, емоційні ігри після сьомої години вечора занадто збуджують малюка, і йому важко налаштуватися  на спокійний режим. Тому разом із коригуванням режиму дня придумайте такий «сонний» ритуал, що допоможе вам налаштувати малюка на відпочинок.
Нескладні прийоми дадуть вам можливість укласти малюка спати без крику і капризів. Почніть із вечірньої прогулянки. Спокійно прогуляйтеся сквером або у дворі, подивіться на зорі, подихайте свіжим повітрям. Удома наберіть малюкові ванну теплої води. Можете додати у воду масло лаванди, меліси, герані, якщо в дитини немає алергічних реакцій. Не забудьте  вимкнути телевізор!
   Для того щоб дитині хотілося вирушити в дитячу й лягати у своє ліжечко, створіть приємну, трішки казкову атмосферу. Придбайте симпатичний  дитячий каганець, можете приклеїти до стелі набір світних у темряві зірочок, не заважайте дитині вибрати улюблені іграшки, що спатимуть разом із нею. Розучіть колискові та співайте їх малюкові щовечора. Запевняємо, що він проситиме вас проспівати ще неодноразово. І нарешті, погладжуйте дитину, тримайте за ручку , щоб вона відчувала ваше тепло й поступово засинала.

Батьківський лекторій

 

Стилі батьківського виховання за Маккобі і Мартіном

(Maccoby, Martin, 1983)

Стиль батьківської поведінки

Рівень контролю

й теплоти

Характеристика

Авторитетний – спосіб дій батьків, який відрізняється твердим контролем за дітьми, і водночас вони заохочують спілкування та обговорення в сімейному колі правил поведінки, встановлених для дитини.

Високий рівень контролю. Теплі стосунки.

Визнають і заохочують автономію своїх дітей. Відкриті для спілкування та обговорення з дітьми встановлених правил поведінки; допускають зміни вимог у розумних межах; діти чудово адаптовані: впевнені в собі, у них розвинуті самоконтроль і соціальні навички, вони добре вчаться у школі й наділені високою самооцінкою.

Авторитарний – образ дій батьків, який відрізняється підкоренням власної поведінки жорсткими правилами і нав’язуванням цих правил дітям, а також виключенням дітей з процесу прийняття рішень.

Високий рівень контролю. Холодні стосунки.

Віддають накази і чекають, що  їх буде чітко виконано. Закриті для постійного спілкування з дітьми; встановлюють жорсткі вимоги і правила, не допускають їх обговорення, дозволяють дітям лише в незначній мірі бути незалежними від них; їхні діти, як правило, замкнуті, боязкі, дратівливі: дівчатка переважно залишаються пасивними і залежними протягом підліткового і юнацького віку; хлопчики можуть стати агресивними.

Ліберальний – образ дій батьків, який відрізняється майже повною відсутністю контролю за дітьми при добрих, теплих стосунках з ними.

Низький рівень контролю. Теплі стосунки.

Слабко чи зовсім не регламентується поведінка дітей; безумовна батьківська любов. Відкриті для спілкування з дітьми, однак комунікація домінуюче спрямована від дитини до батьків не встановлюють якихось обмежень; діти схильні до непокори та агресивності; при сторонніх ведуть себе неадекватно й імпульсивно, невимогливі до себе; в окремих випадках діти стають активними, рішучими, творчими людьми.

Індиферентний – образ дій батьків, який характеризується від інтересу до виконання батьківських обов’язків.

Низький рівень контролю. Холодні стосунки.

Не встановлюють для дітей жодних обмежень, байдужі до них. закриті для спілкування, через власні проблеми не залишається часу для виховання дітей, якщо байдужість батьків поєднується з ворожістю, дитина дає волю своїм руйнівним імпульсам і схильна до делінквентної поведінки.

Немає коментарів:

Дописати коментар